Registrering af fund

Husk altid rigeligt med fundposer, når du tager i felten!
Hvert fund skal ligge i en separat fundpose med tydelig
angivelse af:
- Fundsted (officielt stednavn/adresse og matrikel-nummer)
- GPS-koordinater (med projektion)
- Finders navn (fornavn + efternavn)
- Fundnummer (hvis der er flere fund fra samme matrikel)
Fundnumre gives fortløbende, og starter med x1. Husk, at hver
lokalitet har sin egen række af x-numre. Er du i tvivl om, der
tidligere er indleveret fund fra en given lokalitet, så kontakt
museet, der i så fald kan give dig det næste x-nr. i
rækkefølgen.
Det er altid en god idé at lægge et mærkat i hver fundpose med
de samme oplysninger.
Hvis der er flere findere - f.eks. ved et
detektortræf - skal det tydeligt fremgå, hvem der har fundet hvad.
Hvis ikke man giver fundnumre i felten, anbefales det, at man
grupperer findere og fund - eks. Jens Hansen (X1-X10), Hans Jensen
(X11-X20), Hans Hansen (X21-X30).
Herudover er det meget vigtigt at følgende oplysninger
foreligger på finder/findere:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer og/eller email-adresse
- CPR-nummer (hvis det er første gang, du indleverer fund til
danefævurdering)