Nyt oplevelsesrum i DE GAMLE HUSE: STORM

Den 24. Juni 2022 åbner MUSEUM LOLLAND-FALSTER oplevelsesrummet STORM i DE GAMLE HUSE – Maribo.

STORM er et oplevelsesrum, hvor vi medrivende iscenesætter de autentiske, menneskelige oplevelser af Stormfloden 1872. Ved hjælp af lys, lyd og scenografi giver vi de besøgende et dramatisk indblik i, hvordan stormfloden oplevedes af de mennesker, der selv blev ramt af vandmasserne, hvad end de reddede livet eller mistede alt.

STORM er blevet til med støtte fra:

Møenbogaardfonden og Nordea Fonden.

I hele 2022 markerer Museum Lolland-Falster 150-året for Stormfloden 1872. Med en række arrangementer og tiltag sætter vi fokus på stormfloden; dens forhistorie og konsekvenser; de spor, den har efterladt i landskabet og de menneskeskæbner, der blev berørt af den. Se mere om arrangementerne og markeringen her.