Engelsk tesalon i Czarens Hus

Czarens Hus har fået ny forpagter. Hun hedder Alka-Lea Margerison, og den første december åbner hun Higgledy Piggledy’s Vintage Tea Room. Det er en gammeldags engelsk tesalon skabt efter klassiske britiske traditioner.

På Museum Lolland-Falster er vi rigtig glade for at have fundet en ny forpagter til Czarens Hus, og vi ser frem  til et samarbejde, som bliver til stor gavn for museet.

Det er helt i tråd med ånden i Czarens Hus, at der nu igen er et spisested i bygningen og tilmed en klassisk engelsk tesalon, som sætter historie og traditioner i højsædet,  og museet får en café til de gæster, som besøger Museum Obscurum.

Higgledy Piggledy’s Vintage Tea Room har alt, hvad hjertet begærer af te, scones og engelsk bagværk fremstillet efter klassiske traditioner, som går helt tilbage til Victoriatidens England for 150 år siden.

Også serveringen er så britisk, som den kan blive. Alka-Lea Margerison står selv i køkkenet og fremstiller de scones og kager, som skal serveres. Hun er født i Zimbawe og har boet i mere end 20 år i England. Hun kender sine rødder og ved, hvad der kendetegner en god  kop britisk te.

Til et klassisk engelsk tebord hører blandt andet gammeldags  scones, som er en uadskillelig følgesvend til en kop te. Der er sausage rolls, som består af pølser indbagt i butterdej, samt forskellige former for gammeldags engelsk bagværk, som gæsterne kan nyde til teen og de engelske aviser, de kan sidde og læse i imens.

Alka-Lea Margerison tilfører også tebordet et moderne pift i form af Royal afternoon sparkling tea med mousserende vin, ligesom det er muligt at få sig en britisk øl eller en kop kaffe, hvis man mere er til det. Gæsterne kan også købe et udvalg af te og andre engelske produkter i det lille udsalg, som hun etablerer i Higgledy Piggledy’s Vintage Tea Room.