Ny formidling på Museum Obscurum

Hen over sommeren 2022 har Museum Obscurum fået en overhaling: Der er kommet nye tekster i alle rummene – og så er der blevet indlagt en overraskelse, som først bliver afsløret i udstillingens sidste rum.

”Museum Obscurum åbnede i 2017, og selvom vi – og vores gæster – har været rigtig glade for udstillingen, så var tiden også kommet til lidt fornyelse,” fortæller museumsinspektør Marie Brinch, som er én af personerne bag Museum Obscurum.

”Vi vil gerne udfordre vores publikum – og måske provokere dem lidt,” fortsætter Marie Brinch. ”Vi vil gerne kilde folks rationelle og oplyste sind og så tvivl om, hvad der er virkelighed, og hvad der er opdigtet – og måske hvad der er midt imellem.”

Lykkes det? Døm selv – måske bliver du overrasket!

Museum Obscurum er åbent hele efterårsferien – og husk, at børn under 18 år har gratis entré.