Efterårsferie: De Forpinte Sjæles By

Året er 1880. Nykøbing er plaget af de mange fortabte sjæle, der hærger byens gader og huse.

Spøgelser, genfærd og gengangere forstyrrer natteroen, vækker de sovende og forskrækker både børn og voksne. Heldigvis er byens lidt skøre videnskabsmand på sagen. Cornelius S. C. Rødder har sat sig for at få sat en stopper for balladen. Han søger længe i Nykøbings mørke gader og stræder efter de forpinte sjæle, og hver gang han finder én maner han dem i jorden eller fast i en bygning.

Der er nu gået mere end 100 år, og Cornelius’ fastmaning er begyndt at slå revner. Én efter én bryder ånderne fri.

Hjælp byen og lås de forpinte sjæle fast i deres fængsler igen!

I uge 42 og 43 inviterer Museum Obscurum til en spændende spøgelsesjagt i Nykøbings gader. Løs gåden og vær med i lodtrækningen om to flotte præmier, der hver indeholder et gavekort på 200 kr. til byens butikker og en bog. De to vindere udtrækkes 28. oktober og får direkte besked.

Opgavearket er gratis og kan hentes i Museum Obscurum, Færgestræde 1a, 4800 Nykøbing F.

17. - 28. oktober 2022
Expired!