Teater: Monica Wichfeld og Verdenskrigen

Oplev den spændende og rørende fortælling om én af Lolland-Falsters modigste kvinder!

Monica Wichfeld var godsejerfrue på Engestofte Gods under 2. verdenskrig – og frontfigur i en lokal modstandsgruppe, der kæmpede mod den tyske besættelsesmagt. Desværre endte hendes modstandskamp i en tysk koncentrationslejr, hvor hun som den eneste danske kvinder under 2. verdenskrig blev dømt til døden.

For første gang hendes historie nu opleves i en dramatisk opsætning skrevet af Claus Flygare. Stykket er instrueret af Madeleine Røn Juul og produceret af Stine Pilt Olsen. Forestillingen opføres i et samspil mellem professionelle skuespillere og et lokalt ensemble.

Forestillingen er en del af projektet ‘Lykke og Fremgang’.

Sted:

Ridehuset i Reventlowparken, Pederstrupvej 124, Reventlow-Museet Pederstrup, 4943 Torrig L.

24. september 2022
Expired!