LEVENDE FOR­MIDLING

DE GAMLE HUSE er levende formidling

Oplev Kapellanhuset vakt til live når præsteenken og hendes niece fra København samt tjenestefolk – sammen eller på skift – formidler husets historie og livet i 17- og 1800-tallet. Beboerne bærer fantastiske historiske dragter fra perioden, som de gerne viser frem, mens de fortæller om det til tider farverige liv i en præstebolig.

Mød også DE GAMLE HUSES smed, når han fremstiller store og små ting ved den glohede esse, eller følg arbejdet ved væven i Havehuset, hvor smukke stoffer fremstilles kyndigt. I Havehuset fyres ved særlige lejligheder også op i det gamle brændekomfur, hvor der laves lækkerier. Derudover foregår der forskellige aktiviteter for børn og voksne i DE GAMLE HUSE hen over sæsonen, hvor forskellige gamle håndværk og håndarbejder formidles på frilandsmuseet.

Se kalenderen for, hvornår der er levende formidling i DE GAMLE HUSE.

Levende formidling på Frilandsmuseet i Maribo