Sjove aktiviteter til din påskeferie

I gamle dage var Danmark fyldt med bønder. De fulgte årstidernes skiften og så frem til årsfester og mærkedage, der var små lyspunkter i en travl og ensformig hverdag. For ud over god mad og drikke, havde disse dage nemlig ofte et strejf af magi over sig. Det var her, man forsøgte at gøre sig til herre over naturen for at sikre øget vækst, et godt helbred og frugtbare jorder.

For at I kan komme i den helt rigtige påskestemning, har vi samlet lidt materiale, så I kan give jer i kast med et par af de gamle traditioner. Der er opgaver for hele familien og mulighed for både at foretage vejrvarsler, få inspiration til gækkebrevsklipning eller give sig i kast med at farve påskeæg med naturens egne farver. Find materialet her. Udviklet i regi af museets store madkulturprojekt.

Og kan I bare ikke få påske nok, kan I besøge DE GAMLE HUSE d. 3. 4. og 5 april fra 10-16, hvor der er masser af sjove aktiviteter.

Du kan også besøge STIFTSMUSEET i Maribo og MUSEUM OBSCURUM i Nykøbing F., der holder åbent de tre hverdage op til helligdagene samt påskelørdag.

MUSEUM OBSCURUM er i påsken en del af Vores Nykøbings påskearrangement, hvor du med en påskebørnebillet kan besøge forskellige af byens butikker og få gode ting med hjem. Se mere her