Tidligere presse­meddelelser

20. juni 2024

Sommersjov i Maribo

Sjove familieaktiviteter på frilandsmuseet De Gamle Huse

Sommerferien er ved at være på trapperne og traditionen tro, er det ved at være tid til at slå dørene på for de kreative familieaktiviteter på frilandsmuseet De gamle Huse i Maribo.

Det er altid hyggeligt at afholde vores ferieaktiviteter på frilandsmuseet, hvor vi oplever, at deltagerne går til opgaverne med gåpåmod og begejstring, og så er det jo spændende, hvad det så er for et resultat, de kommer ud med i sidste ende.

19. juni 2024

Sommerrundvisninger i Museum Obscurum

Fire gange i juli kan du dykke dybt ned i Museum Obscurums mystiske univers

Er du til mystiske væsner, finurlige skabninger og fortællinger om alt det, vi ikke kan forklare, så er Museum Obscurums sommerrundvisninger lige noget for dig. Her kommer du med Museum Lolland-Falsters inspektører rundt i udstillingen og hører om hvad det er, der gemmer sig i den eventyrlige Cornelius lejlighed i centrum af Nykøbing F.

18. juni 2024

Nykøbings middelalder

Fire gange i juli kan du komme på byvandring med Museum Lolland-Falster

Signe Fog Mogensen, middelalderarkæolog ved Museum Lolland-Falster dykker ned i Nykøbings middelalder, når hun fire tirsdage i juli viser rundt i den gamle købstad.

14. juni 2024

Sommerrundvisninger på Stiftsmuseet

Torsdage i uge 26-32 kan du komme med på rundvisning i udstillingerne LOLA eller STORM

I løbet af sommerferien kan du komme på spændende rundvisning med museumsinspektører fra Museum Lolland-Falster. Her slår vi nemlig dørene op til Stiftsmuseets stenalderudstilling LOLA og museets nyeste udstilling STORM, der handler om stormfloden i 1872, med et kik til den eksisterende HAV-udstilling, der fortæller om livet ved kysten gennem historien.

I de syv uger skifter vi mellem de to rundvisningstemaer, så hver anden uge har sit tema, man kan dykke ned i.

Pressemeddelelse

Foto: Still fra filmen om stormfloden, som vises i udstillingen. Filmen er produceret af Goodwill Film. Museum Lolland-Falster.

Foto: LOLA, Museum Lolland-Falster.

13. juni 2024

Rundvisning med kaffe/kage på Reventlow-Museet

Onsdage i juli og august er der minirundvisning i museets bryllupsudstilling med efterfølgende bryllupskage

Der er for alvor kærlighed og romantik i luften på Museum Lolland-Falsters herregård Pederstrup på Vestlolland. Med udgangspunkt i årets særudstilling ‘Bryllup – begyndelsen på et nyt liv’ inviterer vi alle romantikere med på minirundvisninger hele sommeren.

I år er den helt store fejring af Christian og Frederikke Reventlows ja til hinanden tilbage i 1774, og det er naturligvis denne begivenhed, årets sommerrundvisninger kommer til at omhandle.

Foto: Museum Lolland-Falster

11. juni 2024

Rundvisning med kaffe/kage på frilandsmuseet i Maribo

Oplev de stemningsfyldte bindingsværkshuse, hør fortællingerne og nyd kagen

Tirsdage i juli kan du komme med på en tidsrejse små 200 år tilbage i tiden. Til midten af 1800-tallet, hvor næsten alle var bønder og boede på landet. Tiden var fyldt med små og store forandringer, forandringer som fik konsekvenser for landbefolkningen. En tid, hvor den gamle, traditionelle verden langsomt måtte vige for et nyt og moderne samfund. Men hvordan var der egentlig der ude på landet i ‘de gode gamle dage?’ Det kan du finde ud af alle tirsdage i juli, når vi holder rundvisning på Maribos frilandsmuseum De Gamle Huse.

Foto: Museum Lolland-Falster