DanishEnglishGerman

Lån Ridehuset!

Lån af Ridehuset på Reventlow-Museet til kulturelle arrangementer i sommeren 2022

Har du en god idé til et spændende arrangement, der vil passe ind i Ridehuset i Reventlow-Parken? Kan dit arrangement være med til at skabe liv og trække mennesker til vores skønne plet på Vestlolland? Har din idé brug for et stort lokale, som ellers kan være svært at finde? Så send et forslag og vær med til at skabe liv i de gamle bygninger.

I perioden fra 1. maj til 15. september 2022 åbner Museum Lolland-Falster i samarbejde med Lolland Kommune for lån af det smukke 150 år gamle ridehus til kulturelle aktiviteter.

Ridehuset kan lånes af foreninger eller kulturelle aktører, der ønsker at skabe kulturelle, kunstneriske eller historiske arrangementer. Arrangementerne skal være offentligt tilgængelige og skal annonceres offentligt, men der må gerne tages entré.

Aktiviteterne kan både være enkeltstående arrangementer som koncerter og teateropførelser eller længerevarende som udstillinger. Kun fantasien sætter grænser.

Man kan enten låne Ridehuset på 480 m2 eller Herskabsstalden på 165 m2, eller begge lokaler. Lån af lokalerne er gratis, men man skal betale for slutrengøring. Nødvendige tilladelser fra brand- og politimyndigheder har låneren selv ansvar for at indhente, ligesom låner selv må sørge for forsikring af personer og genstande, samt hæfter for skader på bygningerne under lånet.

Har du et projekt, som passer i Ridehuset, så send en projektbeskrivelse til Museum Lolland-Falster senest den 15. november 2021. Museum Lolland-Falster foretager derefter en udvælgelse blandt de projekter, der opfylder kriterierne. Ved udvælgelsen vil der blive set på projekternes kvalitet og potentielle rækkevidde. Ansøgere får besked om deres projekt er udvalgt senest den 16. december 2021.

Projektbeskrivelsen skal indeholde:

  1. En beskrivelse af arrangementet på maks. en A4-side.
  2. Information om, hvor mange dage arrangementet varer, og hvor mange dage du skal bruge før og efter til opstilling og oprydning.
  3. Ønskede datoer og information om, hvorvidt du er interesseret i alternative datoer, hvis dine datoønsker ikke kan opfyldes.
  4. Forventet deltagerantal og information om, hvorvidt arrangementet er fuldt finansieret.
  5. Information om, hvem der står for arrangementet og kontaktoplysninger: navn, adresse, email-adresse og telefonnummer.

Projektbeskrivelsen sendes som pdf-fil til museumsinspektør Louise Sebro på los@museumlollandfalster.dk senest den 15. november 2021. Spørgsmål kan stilles på mail eller på telefon 2559 3457.

 

 

Sidst ændret:
Del nyhed:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Søgning

Note: Danish only